بازارجهرم میزبان مرمت گران شد

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از آغاز مرمت بازار تاریخی شهرستان جهرم خبرداد.

ادامه مطلب ...

بازدید خبرنگاران از مراحل مرمت مدرسه خان در شیراز

 

 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس تور بازدید خبرنگاران از بنای تاریخی مدرسه خان در شیراز برگزار شد.

ادامه مطلب ...

آرامگاه حافظ میزبان خادمین و دوستداران اهل بیت (ع) شد

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس مراسم دعای ندبه با حضور حجت الاسلام محی الدین طاهری دبیرجامعه روحانیت فارس  و مسئولین اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس و ستاد عتبات عالیات استان جمع کثیری ازمردم ولایت مدار استان فارس و نیروهای بسیج و سپاه درجوار بارگاه خواجه اهل راز حافظ شیرازی برگزار شد.

ادامه مطلب ...

مرمت بخشهایی از مسجد جامع عتیق شیراز آغاز شد

  

        معاون میراث فرهنگی فارس از آغازمرمت بخشهایی از مسجد جامع عتیق در شیراز خبرداد.

ادامه مطلب ...

مرمت بخش هایی از بنای تاریخی قلعه دختر فیروزآباد

 

 

معاون میراث فرهنگی فارس خبرداد: «مرمت بخش هایی از بنای تاریخی قلعه دختر فیروزآباد آغاز شده است » معاون میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از آغاز مرمت بخش هایی از بنای تاریخی قلعه دختر فیروزآباد از آثار به جای مانده از دوران ساسانی در فارس خبرداد.  

ادامه مطلب ...

نصب سیستم های حفاظت الکترونیکی دریکی از موزه های مردم شناسی روس

 

در دور دوم از تکمیل موزه مردم شناسی روستای تاریخی دوان در شهرستان کازرون،این مکان فرهنگی به سیستم  های حفاظت الکترونیکی مجهز شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس همت محمدی سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون با اعلام این خبر گفت:در حال حاضر کار نصب دوربین های مداربسته این موزه با اعتباری بالغ بر 36میلیون ریال انجام شده است که با این کار روند  حفاظت از این مکان تکمیل خواهد شد .    

ادامه مطلب ...

مرمت یکی از بزرگترین آتشکده های عصر ساسانی

 

 در دومین دور از مرمت چهار تاقی جره(بالاده)سه پایه از این بنای شاخص عصر ساسانی مرمت می گردد.به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس کار مرمت این اثر با اعتباری بالغ بر160میلیون ریال از دوم خرداد سال 90     شروع گردیده است و تا پایان تیر ماه   ادامه دارد.همت محمدی مسئول میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون با اعلام این خبر افزود:با توجه به اهمیت این بنای تاریخی تلاش شده است مرمت آن به صورت اساسی انجام شده و به طور کامل استحکام بخشی  گردد.

ادامه مطلب ...

با ثبت 2 باغ ایرانی پاسارگاد و ارم تعداد آثار جهانی فارس به چهار

 

 

 

  

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان مطلب فوق گفت : در سی پنجمین نشست کمیته میراث جهانی در پاریس نخستین پرونده زنجیره ای جمهوری اسلامی ایران حاوی دست آوردهای جدید برای جمهوری اسلامی ایران در موضوع ثبت میراث فرهنگی در مقیاس بین المللی بوده است که پرونده باغ های ایرانی با اختصاص پنج معیار از شش معیار مورد نظر یونسکو به ثبت جهانی رسید .

ادامه مطلب ...

آغاز عملیات مرمت امامزاده سید نورالدین سپیدان

 

  

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس  از آغاز مرمت بنای تاریخی امامزاده سید نورالدین  در شهرستان سپیدان خبرداد.

ادامه مطلب ...

کارگاه آموزشی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی

     

 

 

 

«میراث بانان مبلغان حفظ آثار تاریخی هستند

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان این مطلب درکارگاه آموزشی مراقبین اماکن تاریخی استان که در سالن پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار شد گفت : همه مردم بایستی از آثار ملی و دینی خود مراقبت کنند چرا که این آثار به عنوان سرمایه فرهنگی کشورمان به شمار می رود.

ادامه مطلب ...