آرامگاه حافظ میزبان خادمین و دوستداران اهل بیت (ع) شد

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس مراسم دعای ندبه با حضور حجت الاسلام محی الدین طاهری دبیرجامعه روحانیت فارس  و مسئولین اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس و ستاد عتبات عالیات استان جمع کثیری ازمردم ولایت مدار استان فارس و نیروهای بسیج و سپاه درجوار بارگاه خواجه اهل راز حافظ شیرازی برگزار شد.

بنابراین گزارش دراین مراسم که همزمان با افتتاح کارگاه دربهای مطهر حضرت علی (ع) با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس و ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس برگزار گردید دعای ندبه توسط مداح اهل بیت حاج کاظم محمدی اجرا وسپس حجت الاسلام طاهری به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام طاهری دراین مراسم گفت :"دراذهان عمومی تا نامی از قبور شعرای ارزشمند کشورمان برده می شود  سریع  بحث کنسرتهای موسیقی وجشن های موسیقی تداعی می شود در حالیکه واقعیت مطلب این است که شعرای ایران اسلامی متعلق به بعد از اسلام وبه ویژه خواجه اهل راز حافظ شعرایی هستند که متعلق به اسلامند ، متعلق به قرآن اند متعلق به اهل بیت (ع) هستند وبرکاتی که شامل حال شعرای ما وبه ویژه خواجه اهل راز شده است به برکت ارتباط با  اهل بیت و ارتباط با قرآن است" .

وی دربخش دیگری از سخنانش درخصوص برگزاری این جلسه دعا درجوار آرامگاه حافظ گفت :" جلسه دعای ندبه و توسل به ساحت مقدس حضرت امام زمان (عج )در کنار تربت حافظ قرآن درکنار تربت کسیکه به برکت قرآن و اسلام و ولایت اهل بیت به این درجه رسیده است یقین بدانید امکان نداردانسان بدون ارتباط با اهل بیت و ولایت بدین درجه بتواند برسد  واین کلید ی ارزشمند بود که زده شد . امید است به برکت ساخت دربهای مطهر برای بهترین نقطه و مکان برای مکان ارزشمندی که متعلق است به سید الاوصیاء امیر المومنین علی (ع) شاهد برگزاری بیشتر این جلسات دراین مکان باشیم تا اذهان عرابه این سمت سوق دهیم و همه ما تکلیف داریم باید جلسات دینی و مجالس مذهبی را تبیلغ کنیم و نما بدهیم به اسلام و نما بدهیم به ولایت فقیه و نظام اسلامی و این مراکز متعلق به این مجالس است ".

وی درپایان ازاداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس ، ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با عنوان برگزارکنندگان این مراسم تقدیرو تشکر کرد .

گفتنی است : پس از مراسم دعا با حضور حجت الاسلام طاهری ، بهزاد علی ثابت قائم مقام پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور ، اصغر زارع پور معاون گردشگری و  محمد مهدی نجفی رئیس اداره امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس و تنی چند از مسئولین ستاد تبات عالیات فارس کارگاه ساخت دربهای حرم مطهر حضرت علی (ع) در جوارآرامگاه حافظ گشایش یافت .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد