آرامگاه خواجه شیراز میزبان بیش از 100 هزار نفر شد

مسئول امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از بازدید بیش از 100 هزار نفر از مردم فرهنگ دوست و گردشگران داخلی و خارجی همزمان با زادروز حافظ از آرامگاه خواجه اهل راز حافظ شیرازی خبر داد.

مهدی نجفی با اشاره به اینکه بازدید از آرامگاه به مناسبت یادروز حافظ مطابق هر سال برای عموم رایگان بود گفت: به مناسبت بزرگداشت ستاره آسمان ادب ایران و جهان این اداره کل از ماه ها پیش همکاری خود را با ستاد بزرگداشت یادروز حافظ آغاز و طی جلسات با برنامه ریزی های مختلف و ساعت ها کار و تلاش کارشناسان، کارکنان و خدمتگزاران و پرسنل زحمت کش باغبان، مراقب و نیروهای خدماتی، فضای آرامگاه را جهت برگزاری مراسم بزرگداشت آماده ساخت.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی میراث فرهنگی فارس در تشریح فعالیت های صورت گرفته گفت: ساماندهی فضای سبز و گلکاری های آرامگاه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال از 2 ماه پیش آغاز شد و همچنین به منظور بهینه سازی مصرف انرژی و وفق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی کلیه سیستم نورپردازی آرامگاه از پرمصرف به لامپ های LED کم مصرف بهینه سازی شد که با این اقدام مصرف برق از 80.000 وات در ساعت به حدود 7200 وات کاهش یافت.

وی همچنین از بهینه سازی سیستم حفاظت الکترونیک آرامگاه با نصب دوربین های جدید خبر داد و گفت: با این اقدام حفاظت و حراست از آرامگاه با دقت بیشتری انجام خواهد گرفت.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی میراث فرهنگی فارس تعمیرات و رنگ آمیزی حوض های آرامگاه را در روزهای اخیر از دیگر اقدامات دانست و گفت: حدود 400 متر مربع از حوض های آرامگاه مرمت و رنگ آمیزی شد.

وی در پایان با اشاره به خبری که در خصوص عدم ساماندهی و رسیدگی به آرامگاه حافظ با توجه به تقارن یادروز حافظ انتشار یافته بود گفت: سازمان میراث فرهنگی تمام تلاش خود را جهت حفظ و نگهداری تمام ابنیه و آثار تاریخی و از جمله آرامگاه حافظ می نماید و اقدامات بسیار مناسب نیز در موضوع ساماندهی آرامگاه و سایر بناهای تاریخی انجام گرفته و در دست اجرا می باشد و رسانه ای شدن برخی از مسائل مانند شکستگی یک شیشه در آرامگاه حافظ و بزرگ نمایی اینگونه موارد که باعث نگرانی و تشویش خاطر اذهان عمومی می گردد اصولا کار صحیحی نیست و باعث دلسردی مردم از کارکنان و مسئولین تلاشگر سازمان می شود و گرنه انتقاد بجا و سازنده خود باعث پیشرفت امور در جامعه خواهد بود.

نجفی گفت: در بخشی از این خبر به خشک شدن یک اصله درخت در اثر آتش سوزی در آرامگاه اشاره شده و اینکه هیچ اقدامی برای این درخت خشکیده صورت نگرفته که باید گفت: برخی از اشجار آرامگاه طول عمری چند صد ساله دارند و قطع اشجار مانند پاره کردن و از بین بردن شناسنامه آن محل تاریخی است. بسیاری از درختان از جمله کاجها و سروهای اماکن دارای شناسنامه محیط زیست هستند و قطع آنها خلاف قانون است. بنابراین از مردم شریف و افراد دلسوز درخواست می کنیم چنانچه کمبودی را حس می کنند با این اداره کل در میان گذاشته و پس از کسب اطلاع کافی نسبت به درج اخبار اقدام نمایند تا خدای ناکرده مسئولیت دنیوی و اخروی  زحمات تمامی دست اندرکاران که شبانه روز در خدمتگزاری به مردم تلاش می نمایند به گردنمان نیفتد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد