کارگاه آموزشی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی

     

 

 

 

«میراث بانان مبلغان حفظ آثار تاریخی هستند

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان این مطلب درکارگاه آموزشی مراقبین اماکن تاریخی استان که در سالن پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار شد گفت : همه مردم بایستی از آثار ملی و دینی خود مراقبت کنند چرا که این آثار به عنوان سرمایه فرهنگی کشورمان به شمار می رود.

سرهنگ صفری امنیت را از شاخصه های مهم هر جامعه برشمرد و افزود: مراقبان آثار تاریخی به عنوان حافظان هویت ایرانی واسلامی ملت هستند و ایجاد فضای ایمن دراماکن تاریخی از وظایف مهم آنها به شمار می آید.

وی به ارزش و اهمیت آثار تاریخی از دیدگاه اسلام پرداخت و ضمن تأکید برضرورت حفظ آثار به عنوان نماد تمدن اسلامی ایران جایگاه آن را درجهان نمونه و بی نظیر دانست .

سرهنگ صفری به حضور گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور در اماکن تاریخی و گردشگری اشاره کرد و با توجه به اهمیت این آثار در استان توجه هرچه بیشتر مراقبین را به و ضعیت ظاهری و رفتاری ضروری دانست و تأکید کرد مراقبین باید علاوه برحفاظت  از بناهای تاریخی  با رفتار خود الگویی برای حفظ این آثار باشند.

رئیس حراست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیزدر بخش دیگری از این کارگاه آموزشی به ضرورت و فراگیری آموزش در هرجایی پرداخت و تصریح کرد تداوم این مقوله ما رابا فضای کار و برنامه های پیش رو در اجتماع آشنا تر می سازد.

گلستانی خدمتگزاری را ازشاخصه های مهم اسلامی برای هر فردی خواند و با اشاره به وصیت نامه حضرت امام خمینی(ره) در این خصوص افزود: امروز تلاشهای ما باید بر مبنای حرکت و رهنمودهای حضرت امام (ره)  که برگرفته از دین مبین اسلام است باشد که این رهنمودها مبنای  مناسبی برای خدمت به کشور می باشد .

وی در ادامه این کارگاه به اخلاص و معنویات و رعایت پایبندی به ارزشهای اسلام و توجه به حضرت حق در همه حال به عنوان مسیر مناسب برای خدمت دریک سازمان اشاره کرد و آن را رمزپیشرفت انسان ها دانست .

درپایان این کارگاه که با همکاری واحد آموزش ، یگان حفاظت و حراست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ترتیب یافت مسئولین به سوالات شرکت کنندگان پاسخ گفتند.

گفنتی است دراین کارگاه آموزشی مراقبین آثار تاریخی استان درمدت 2 روز با موضوعات حفاظت و حراست از آثار تاریخی و اخلاق کارگزاران آشنا شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد