معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری

« ازعلاقمندان به سرمایه گذاری در 66 منطقه نمونه گردشگری فارس دعوت بعمل می آید   »

  معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری فارس با اعلام این خبر گفت : این اداره کل در راستای تحقق بخشیدن به مصوبات سفر هیأت دولت به استان مبنی بر احداث مناطق نمونه 84 گانه گردشگری در استان فارس هم اکنون 66 منطقه نمونه گردشگری  را که مورد مطالعه و تهیه بسته های سرمایه گذاری قرارگرفته جهت سرمایه گذاری به فرا خوان عمومی گذاشته است .

     

صغری رنجبر گفت : درمیان این بسته های سرمایه گذاری 6 منطقه  بهشت گمشده ، بختگان ، پاسارگاد ، تخت جمشید ، شیراز و منطقه سلامت شیراز با مساحت بین 100 تا 300 هکتار در سطح عملکردی بین المللی وجود دارد و نیز مناطق نمونه گردشگری قلات ، بمو ، درود زن ، تنگ براق ، فهلیان ، ایزدخواست  ، امامزاده اسماعیل ، مهارلو ، پریشان و میمند نیز با توجه به موقعیت منطقه و پتانسیل های سرمایه گذاری در زمینه گردشگری با سطح عملکردی 50 تا 100 هکتار از جمله مناطق نمونه درسطح ملی به شمار می آیند.

معاون سرمایه گذاری و طرح های این اداره کل به هفت منطقه کهکران، کافتر ، نورآباد ، پا قلعه ، بهرام گور ، جهرم و ایج اشاره کرد و افزود: این مناطق نیز به عنوان مناطق نمونه گردشگری در سطح استانی معرفی شده اند و سطح عملکردی این مناطق از 30 تا 50 هکتار می باشد.

این مقام مسئول از تهیه بسته های سرمایه گذاری جهت 43 منطقه نمونه در سطح محلی خبر داد و گفت : این مناطق نیز با سطح عملکردی 10 تا 30 هکتار آماده سرمایه گذاری می باشد که علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به این اداره کل مراجعه  نمایند.

وی درادامه از عموم کارآفرینان توانا ، شرکت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، هلدینگ ها و بخش های خصوصی و تعاونی و افراد حقیقی و حقوقی که تمایل به حضور و سرمایه گذاری در مناطق گردشگری دارند و نیز عموم افرادی که دارای اراضی ملکی بیش از 10 هکتار می باشند دعوت به عمل آورد با مراجعه به این معاونت اطلاعات لازم را بدست آورده و در این فراخوان شرکت نمایند.

رنجبر با اشاره به اینکه استان فارس دارای پتانسیل و توانمندیهای خارق العاده ای در زمینه گردشگری می باشد گفت : هریک از این مناطق نمونه گردشگری فارس دارای ویژگیها وتوانمندیهای منحصر بفردی می باشند و سرمایه گذاری در این مناطق می تواند علاوه بر توسعه و رونق گردشگری در منطقه منابع در آمدی و اشتغال زایی و سیعی به شمار آید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد