معاون صنایع دستی فارس خبرداد

«بیش از 2320 هنرجو درکلاس های رایگان صنایع دستی شرکت کرده اند   »

  معاون  صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با اعلام خبر فوق گفت : این معاونت به منظور حفظ ، احیاء وترویج رشته های صنایع دستی و رشته هایی که در حال منسوخ شدن می باشند در سال جاری اقدام به برگزاری کلاسهای رایگان صنایع دستی نموده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و  گردشگری فارس حبیب شهبازی با اشاره به استقبال بسیار خوب جوانان علاقمند به فرا گیری رشته های هنری صنایع دستی گفت : تعداد 2320 هنرجو در این کلاس ها ثبت نام و مشغول فراگیری می باشند .

وی افزود : کلاس ها در 3 سطح مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته برگزار شده است و هنرجویان پس از پایان دوره در آزمون مربوطه شرکت نموده و گواهی پایان دوره دریافت می نمایند.

معاون صنایع دستی فارس در ادامه به طرح بیمه هنرمندان اشاره کرد و افزود : هنرجویان پس از گذراندن دوره های مقدماتی و تکمیلی و 2 سال اشتغال و تولید و کارت صنعتگری می توانند مراحل بیمه شدن خود را طی نمایند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان مردادماه بیش از 1000 نفر از صنعتگران بیمه شده اند افزود : بیمه شدگان از بیمه درمانی و بازنشستگی برخوردار می شوند و برای آن ها سابقه اشتغال نیز احتساب شده و بازنشست خواهند شد .

وی ایجاد انگیزه جهت ادامه فعالیت و آسودگی هنرمندان و رفاه نسبی آنان را از مزایای این طرح دانست و گفت : با اجرایی شدن طرح بیمه هنرمندان شاهد ایجاد انگیزه بیشتر در صنعت گران می باشیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد