با اجرای طرح های جدید ساماندهی

«آرامگاه شیخ اجل سعدی جلوه ای نو می یابد   »

 مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با اعلام این خبر گفت :  عملیات ساماندهی مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه سعدی از اواسط تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

فریدون فعالی با اشاره به اینکه  با اجرای این عملیات آرامگاه سعدی جلوه ای نو می یابد گفت : در طرح پیشنهادی ایجاد یک آب نمای مرکزی سرتاسری از درب قدیم مجموعه تا جلوی مقبره پیش بینی شده که اجرای این آب نما به زیبای محیط آرامگاه می افزاید.

وی افزود : همچنین در طی این عملیات کف فرش های فرسوده و لبه گذاری های فرسوده با غچه ها ، جمع آوری و با استفاده از مصالح مناسب بازسازی می شوند و حوض های طرفین نیز باز سازی خواهد شد .

این مقام مسئول در تشریح عملیات ساماندهی آرامگاه سعدی افزود : برچیدن دیوارهای فرسوده آرامگاه و اجرای مجدد آن ها به شکلی که محوطه سازی جدید با محوطه قدیم ارتباط و همخوانی محسوس تری داشته باشند و همچنین ساماندهی فضای سبز ازدیگر اقدامات می باشد که دید منظری مناسب تری به فضای مجموعه خواهد داد .

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه اعتباری حدود 2400 میلیون ریال به این پروژه اختصاص یافته است گفت : تلاش خواهد شد که عملیات تا اواخر آذرماه به اتمام برسد.

وی در ادامه به اجرای عملیات مرمت و ساماندهی آرامگاه حافظ اشاره کرد و گفت :  با اجرای طرح نور پردازی و ساماندهی برق مجموعه فضای بصری این مکان نیز متفاوت و زیبا تر خواهد شد.

فعالی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه در آستانه برگزاری روز بزرگداشت حافظ در بییستم مهرماه می باشیم تلاش می شود که آرامگاه برای انجام مراسم بزرگداشت آماده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد