کشف و ضبط یک دستگاه فلز یاب در شهرستان کازرون

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون خبر داد.

سرهنگ صفری گفت : یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان کازرون در راستای مقابله با قاچاقچیان اشیا عتیقه و مبارزه با حفاری های غیر مجاز در مناطق تاریخی ، با همکاری نیروی  انتظامی این شهرستان ، موفق به کشف و ضبط یک دستگاه فلز یاب و دستگیری چهار متهم در این رابطه شد .

وی افزود: بخش جره و بالاده شهرستان کازرون به دلیل داشتن آثار تاریخی ارزشمندی چون آتشکده بزرگ جره و  نقش برجسته بهرام متعلق به دوران ساسانی ، بنای سنگی گور دختر به جا مانده از دوران هخامنشی و بقاع مطهر امامزاده اسماعیل و پیر علوی ، جزو مناطق مهم گردشگری استان فارس به شمار می آید. یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان نیز با گشت های شبانه روزی خود و با همکاری نیروی محترم انتظامی ، انجمن  های میراث فرهنگی و معتمدین محلی ، مشغول حفاظت و حراست ازاین میراث ارزشمند است.  

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و  گردشگری فارس با خاطر نشان ساختن این که تبلیغ ، فروش و استفاده از هر نوع دستگاه فلز یاب ، غیر قانونی است ، از مردم عزیز مان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوکی ازین دست ، از طریق  شماره تلفن 7300553 و تلفن گویای 1801 و شماره پیامک 3007924005423  این یگان را مطلع سازند .

                                                                    

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد