آثار شاخص طبیعی شهرستان خرمبید ثبت ملی می شوند

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس ازتشکیل پرونده ثبت آثار طبیعی شهرستان خرمبید جهت ثبت در فهرست آثار ملی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خرمبید از بررسی و شناسایی مجموعه چنارهای خورجان که یکی از شاخص ترین و کهنسال ترین درختان ایران محسوب می شود به منظور ثبت در فهرست آثار طبیعی کشور خبرداد.

جابرحیدری فرد با اشاره به اینکه در این شهرستان آثار طبیعی و تاریخی منحصر بفردی وجود دارد گفت : با بررسی و شناسایی صورت گرفته اخیر و همچنین پیگیری تشکیل پرونده با حضور کارشناسان دفتر ثبت آثار طبیعی سازمان میراث فرهنگی کشور و تأیید این کارشناسان به زودی پرونده ثبتی این آثار شاخص شهرستان جهت ثبت در فهرست آثار طبیعی کشور تهیه خواهداشد.

وی افزود : ثبت و شناسایی این مجموعه چنارها و دیگر آثار طبیعی منحصر بفرد می تواند ضمن حفاظت از آنها در توسعه گردشگری و خصوصاً اکوتوریسم منطقه تأثیر بسزایی داشته باشد.

گفتنی است : شهرستان خرمبید از مهمترین نقاط استان فارس از لحاظ وجود آثار تاریخی و طبیعی است که همچنان آثار طبیعی و چشمه سارها و غارهای طبیعی این شهرستان در حال بررسی ، پژوهش و شناسایی می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد