رئیس اداره امور فرهنگی ، اجتماعی میراث فرهنگی فارس

 

« 

 جشنواره بزرگ عشایری به مناسبت عید سعید فطر درجلوی ارگ کریم خانی برگزار می شود »

رئیس اداره  امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از برگزاری جشنواره بزرگ عشایری به مناسبت عید سعید فطر درجلوی ارگ کریم خانی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس محمد مهدی نجفی گفت : دراین جشنواره عشایری که با همکاری استودیو آوای عشایر مرودشت برگزار می شود موسیقی زنده عشایری با نوازندگی استاد هاشم نجفی و استاد مسلم دهقان از ساعت 9:30 صبح روز عید تا هنگام اذان ظهر در این مکان برگزار می گردد.

وی همچنین از اجرای مراسم موسیقی سنتی و محلی دراین مکان خبردادو گفت : برنامه موسیقی و  برنامه شعر خوانی به زبان ترکی نیز از دیگر ویژه برنامه های این جشنواره خواهد بود که از ساعت 17:00 تا 20:00 روز عید اجراء و دراین برنامه از مردم باشربت و شیرینی پذیرایی خواهد شد.

رئیس اداره امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین با اشاره به فعالیت های این اداره کل در خصوصی غنی بخشی اوقات فراغت مردم و نیز گردشگران به برگزاری نمایشگاه و ویژه برنامه های دیگری در شهر شیراز خبرداد و گفت : هم اکنون نمایشگاه قرآن و آثار باستانی در چایخانه حافظیه بر پا می باشد که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. وی افزود: پس از ماه مبارک رمضان نیز پنج شنبه ها و جمعه ها برنامه حافظ خوانی و تئاتر و موسیقی با همکاری انجمن دوستداران میراث فرهنگی در آرامگاه حافظ برگزار می گردد.

مهدی نجفی همچنین از برگزاری جشنواره بزرگ غذاهای سنتی خبرداد و گفت : این جشنواره با همکاری خانه فرهنگ جاودان در شیراز برگزار خواهد شد که هم اکنون دبیرخانه جشنواره فعالیت خود را آغاز و به زودی جزئیات بیشتر درخصوص محل وزمان برگزاری اعلام می گردد.

.  

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد