مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس خبرداد

 

 

«افتتاح 10 پروژه گردشگری همزمان با هفته دولت در فارس   »

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان فارس از به بهره برداری رسیدن 10پروژه مهم گردشگری در استان همزمان با ایام هفته بزرگداشت دولت ( 2-8 شهریور ماه ) خبرداد.

فریدون فعالی با بیان اینکه این پروژه ها شامل پروژه های در دست اجرای اداره کل از محل اعتبارات تملک ، دارایی سرمایه ای و نیز پروژه های تحت نظارت اداره کل و از محل اعتبارات بخش های خصوصی ونیز تسیهلات بانکی می باشد گفت : افتتاح 3 مجموعه بهداشتی با صرف اعتبار 2 میلیارد و99 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اداره کل از جمله این پروژه هاست .

وی همچنین از افتتاح موزه فرش در خانه تاریخی فهام درشیراز خبرداد و گفت : این خانه تاریخی  با رقمی معادل اعتباری حدود  800 میلیون ریال توسط بهره بردار خریداری و با اختصاص 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی مراحل مرمت بنا رو به پایان است که گنجینه ای نفیس از فرش های سنتی توسط بهره بردار در این موزه به نمایش گذاشته خواهد شد و در هفته دولت شاهد افتتاح این موزه مهم شهر شیراز خواهیم بود .

فعالی از دیگر پروژه های قابل افتتاح این اداره کل در هفته بزرگداشت دولت به افتتاح دفتر خدمات مسافرتی پرسیا گشت باستان در شیراز اشاره کرد و گفت : این دفتر خدمات مسافرتی با اختصاص 500 میلیون ریال آورده سرمایه گذار در شیراز افتتاح خواهد شد که با ایجاد اشتغال برای 12 نفر کار خودرا آغاز خواهد کرد و با افتتاح این دفتر تعداد دفاتر خدمات مسافرتی فعال در شهرستان شیراز به 86 دفتر و درسطح استان به 112 دفتر افزایش خواهد یافت .

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان فارس از افتتاح مرکز آموزش خدمات گردشگری سرو شیراز در هفته دولت خبرداد و گفت : این مرکز با اختصاص اعتبار 600 میلیون ریال که آورده سرمایه گذار می باشد در شیراز کار خود را در زمینه آموزش خدمات گردشگری به علاقمندان و دانشجویان آغاز خواهد کرد.

فریدون فعالی از به بهره برداری رسیدن هتل ستارگان در شیراز خبرداد و گفت : این پروژه بزرگ نیز که در زمینی به مساحت 860 متر و با 4000 متر زیر  بنا در شیراز احداث شده در هفته دولت به بهره برداری می رسد که با بهره برداری این پروژه برای 50 نفر به طور مستیقیم ایجاد شغل خواهد شد.

وی گفت : این واحد اقامتی با 24 اتاق و 24 سوئیت در 12 طبقه با استفاده از 18000 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 15000 میلیون ریال آورده سرمایه گذار به بهره برداری خواهد رسید.

وی  همچنین از افتتاح فاز نخست مجتمع گردشگری قصر آناهیتا در ارسنجان خبرداد و گفت : این مجتمع در فاز یک با 200 متر مربع زیر بنا و در فاز 2 با 2400 متر زیر بنا شامل کافی شاپ ، آشپزخانه ، نماز خانه ، سرویس بهداشتی ، استخر آب نما ، فواره های سنگی و حدود 4000 متر فضای شهر در فاز یک به بهر ه برداری می رسد که آورده سرمایه گذار از بیش از 4000 میلیون ریال بوده و  رقم 7000 میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی جهت احداث این مجتمع به بهرده بردار پرداخت شده است .

فریدون فعالی در ادامه به افتتاح فاز اول مرکز اقامتی مجتمع گردشگری پولاد کف اشاره کرد  و گفت : این مرکز اقامتی در فضایی با زیر بنای 3500 متر در 3طبقه احداث می شود که در مجموع 56 اتاق ، لابی و سالن کنفرانس را شامل می شود ودر فاز اول یک طبقه از مجموعه که شامل 28 اتاق است راه اندازی خواهد شد که اعتبارات هزینه شده جهت احداث این مرکز اقامتی با استفاده از 8000 میلیون ریال آورده سرمایه گذار و 33000 میلیون ریال تسهیلات بانکی بوده است و با احداث این مرکز 25 نفر به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی به افتتاح عمارت تاریخی باغ شاپوری نیز اشاره کرد و گفت : این بنا از جمله بناهای تحت مالکیت سازمان است که توسط صندوق احیای بنا های تاریخی سازمان میراث فرهنگی کشور به مدت معین به بخش خصوصی واگذار شده است که عملیات مرمت بنا با تآمین اعتبار از بخش خصوصی و نظارت صندوق انجام گرفته و درصورت تصویب نهایی در کمسیون ماده 5 این بنا به عنوان رستوران برای مدت مشخص مورد استفاده قرار خواهد گرفت که دراین خصوص مبلغ 10000 میلیون ریال آورده سرمایه گذار و 6500 میلیون ریال تسهیلات دولتی جهت مرمت این بنای تاریخی صرف گردیده است و با افتتاح این پروژه برای 50 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد