حضور 60 هنرجو در سنین مختلف کلاسهیا آموزش در فیروزآباد

 

 

 

با حضور 60 هنرجو در سنین مختلف

کلاسهای آموزش با فته های احیاء شده در فیروزآباد  فارس آغاز شد

مسئول  میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد از آغاز کلاسهای آموزش رایگان صنایع دستی در رشته گلیم بافی و رشته های بافته های احیاء شده دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس درنا شهبازی گفت : این کلاس ها به شکل رایگان برای علاقمندان به فراگیری رشته های احیاء شده صنایع دستی فیروزآباد از جمله: شیشه درمه بافی ، اویی بافی ، گچمه بافی ، دوره چین و رندبافی برگزار شده است .

وی با بیان اینکه 60 نفر هنرجودر این دوره از کلاسها براساس علاقه خود در رشته مورد نظر آموزش لازم را می بینند افزود : تا سال های 81-80 این رشته ها به دست فراموشی سپرده شده بود که با برگزاری دوره های مختلف آموزشی حدود 50تا60 صنعتگر به شکل حرفه ای در زمینه تولید این بافته ها فعالیت می نماید و موجب کار آفرینی جمع کثیری از افراد فاقد شغل وزنان خانه دار شده است به طوریکه هم اکنون این نوع از بافته ها در بازار رواج یافته است .

وی افزود : این دوره از کلاسها نیز در روستای بایگان ، آبدوزک و شهر میمند و مرکز شهرستان برگزار شده و هنرجویان از سنین 15 تا 54 سال در کلاسها شرکت کرده اند.

مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فیروزآباد در ادامه به موضوع بیمه صنعت گران در شهرستان اشاره کردو گفت : با تلاشهای صورت گرفته در 3 ماهه نخست امسال تعداد 61 نفر از صنعتگران بیمه تأمین اجتماعی شده و از مزایای آن شامل  بیمه درمانی و بیمه بازنشستگی بهره مند شده اند .

وی درپایان صدور کارت صنعتگری هنرمندان را از دیگر اقدامات دانست و گفت : با تلاشهای انجام گرفته در حوزه شهرستان و معاونت صنایع دستی استان تعداد 260 صنعتگر موفق به دریافت کارت صنعتگری شده و 300 نفر نیز جهت دریافت کارت معرفی شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد