بازدید نماینده مردم شیراز درمجلس اسلامی از آرامستان دارالسلام

  

  

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس و جمعی از کارشناسان از قبرستان قدیمی دار السلام شیراز بازدید نمودند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس مهندس احمدرضا دستغیب در بازدید از این مکان با اشاره به اینکه آرامستان قدیمی شیراز با قدمت هزار ساله قسمتی از فرهنگ و هویت این شهر است گفت : این محل که همواره زیارتگاه مردم شیراز به شمار می رفته در حال حاضر متروک شده و وضعیت مناسبی ندارد وجادارد که مسئولان نسبت به اجرایی شدن طرح ساماندهی این محل اقدام کنند ودراین راستا می طلبد که شهرداری شیراز و سازمان آرامستان ها ، اداره کل اوقاف و امورخیریه و اداره کل میراث فرهنگی استان فارس طرح های پیشنهادی خود را به تصویب برسانند .

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: این محل نیاز به توجه بیشتر داشته و وضعیت کنونی آن در شأن شهر تاریخی فرهنگی شیراز نیست .

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس در حفاظت و نگهداری ازاین مجموعه گفت : متاسفانه مشکلات متعددی دراین منطقه وجود دارد وتنها با استقرار نگهبان و ضعیت دارالسلام سامان نمی یابد و ضروری است که با همکاری و تعامل دستگاههای مرتبط گامهای بلندی در این عرصه برداشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز طی بازدید از این مکان با اعلام آمادگی میراث فرهنگی استان جهت هرگونه همکاری در تهیه طرح ساماندهی و نیز مشارکت در امر ساماندهی گفت : میراث فرهنگی آمادگی هرگونه همکاری با دستگاه های متولی امر را دارد.

گفتنی است : دارالسلام شیراز قدیمی ترین آرامستان این شهر است که مدفن بسیاری از علماء ادبا و شخصیت های مهم و بزرگ تاریخی شهر شیراز در این قبرستان می باشد و سنگ های تاریخی قبور این آرامستان خود یک گنجه هنری ارزشمند ازآثار هنرمندان این مرزو بوم را تشکیل می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد