ایجاد امکانات رفاهی جهت زائرین و گردشگران درامامزاده ابراهیم حسن

«  

اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس درراستای رفاه حال گردشگران و  زائرین در منطقه تفرجگاهی امامزداه ابراهیم حسن آباد شهرستان اقلید اقدام به ایجاد سرویس بهداشتی نمازخانه و فروشگاه رفاهی نموده است.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل این پروژه که با اختصاص اعتباری بالغ بر 850 میلیون ریال آغاز شده است با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری است که مشتمل برایجاد 10چشمه سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی ، نمازخانه خواهران و برادران و فروشگاه رفاهی می باشد.

بنابراین گزارش در ساخت مجموعه از اسکلت فلزی با پوشش سقف شیب دار و به منظور رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی از سپتیک تانک پیشرفته و فیلتر های تصفیه کننده استفاده شده است .

گفتنی است : امامزاده ابراهیم حسن آباد یکی از زیارتگاه های شمال استان فارس می باشد که در شهرستان اقلید واقع شده است . این زیارتگاه مورد استقبال جمع کثیری از زائرین و گردشگران و بویژه مسافرینی است که در روزهای گرم تابستانی از مسافت های دوردر مسیر ورود به استان فارس قصد دارند در نقطه ای خوش آب و هوا ساعاتی را سپری نموده و به استراحت بپردازند.

بارگاه امامزاده ابراهیم (ع) در دهستان خنجشت واقع شده است . وی از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می باشد . شهرستان اقلید داری بیش از 20 بقعه متبرکه و 272 رقبه موقو فات می باشد.

امامزاده عبدالرحمن (ع) ازنوادگان امام حسن مجتبی (ع) امامزداه زینب خاتون (س) از نوادگان امام محمدباقر (ع) ، امامزداه سید محمد از نوادگان حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امامزاده اسماعیل (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) از جمله بقاع متبرکه است که در این شهرستان واقع شده و مورد تکریم شیفتگان ولایت و امامت است .

این شهرستان همچنین دارای جاذبه های گردشگری منحصر بفردی است که چشمه محمد رسول ( ص) ، چشمه گوربهرام آسپاس، چشمه آب باریک ، تنگ براق ، قدمگاه سده ، چهل چشمه شهیدان دژکرد ، دریاچه کافتر و بلندترین قله استان فارس درکوه سفید به نام قله بل در این شهرستان واقع شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد