مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس باجامعه هتلداران

         

  به گزارش روابط عمومی  اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس نخستین جلسه هم اندیشی اعضاء جامعه هتلداران استان فارس با مسئولان این اداره کل در سالن اجتماعات هتل جام جم شیراز برگزار شد.

بنابراین گزارش در ابتدای جلسه مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به توانمندیهای گردشگری استان فارس گفت : این استان در مقایسه با دیگر استانهای کشور دارای زیر ساخت های مناسبی جهت توسعه گردشگری است که تعداد واحدهای اقامتی و هتل ها و آپارتمانهای در حال فعالیت با وجود 46 هتل ، 11 هتل آپارتمان و... مهمانپذیر با ظرفیت بیش از 5450 تخت و نیز تعداد 96 واحد اقامتی در حال احداث نشانگر این توانمندی است که شرایط متفاوتی را دراین استان با سایر نقاط کشور بوجود آورده است . فریدون فعالی با اشاره به موضوع بسیار مهم جذب مخاطب و گردشگر و نحوه افزایش درصد اشغال هتل ها گفت : نحوه ارائه خدمات به مهمانان تأثیر مستقیم براین موضوع دارد و دردنیای رقابت کنونی هرکسی که خدمات مطلوب تری ارائه دهد از دیگری پیشی  می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با تأکید بر لزوم برنامه ریزی جهت رسیدن به شرایط مطلوب تر و رفع نواقص و مشکلات گفت : جامعه هتلداران به عنوان بازوان اجرایی و سازمان به عنوان سیاستگذار در راستای اجرایی و عملیاتی شدن برنامه ها حرکت خواهند کرد.

وی یکی از برنامه ها را موضوع استاندارد سازی واحدهای اقامتی دانست و گفت :  استاندارد سازی واحد های اقامتی از اهمیت ویژه ای  برخوردار است که دراین راستا به منظوربازسازی ، مرمت و تجهیز هتل ها از سهم تسهیلات سازمان استفاده خواهیم کرد و تلاش می کنیم تا زمینه دریافت تسهیلات و وام را از بانک عامل فراهم کنیم تا وفق  شرایط و ضوابط بانک متقاضیان بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند .

وی گفت : وظیفه سازمان هدایت واحدهای تحت پوشش خود تا بانک هاست اما پس از آن باید از شرایط بانک و قوانین و ضوابط مربوط تبعیت کرد و در این خصوص نیز چتر حمایتی سازمان برای تمام واحدهای تحت پوشش در سطح استان به طور عادلانه و یکسان گسترده است.

وی خاطرنشان ساخت : موضوع جذب سرمایه گذار و ترغیب افراد به سرمایه گذاری دراین صنعت نیز از مهمترین رویکردهاست که دراین زمینه به منظور ترغیب سرمایه گذاران طبق دستور العمل ها تا سقف 25 درصد مجوز احداث واحد تجاری به افراد داده خواهد شدو به منظور ایجاد شرایط لازم جهت دریافت تسهیلات برای سرمایه گذاران این بخش نیز سهم تسیهلات سازمان از منابع ملی و استانی مشخص و در اختیار جامعه هتلداران قرارداده می شود تا دراختیار سرمایه گذار قرار گیرد.

وی در پاسخ به برخی مسائل مطرح شده توسط اعضاء جامعه در خصوص کاهش درصد اشغال هتل ها ، و مشکلات مربوط به خانه های استیجاری و کلید بدستان و فعالیت مراکز اقامتی دولتی که مضراتی رابرای توسعه این صنعت به همراه داشته است گفت : این مشکلات در اکثر نقاط کشور برای فعالان این صنعت وجود دارد که درسطح استان با برنامه ریزی مطلوب طی یک فرآیند زمانی مناسب حل و فصل خواهد شد.

وی گفت : مدیریت نحوه عملکرد خانه های استیجاری با هماهنگی مراجع قانونی ذیر ربط در اختیار جامعه هتلداران قرار خواهد گرفت تا با توجه به شرایط و ضوابط خاص فعالیت آنها توسط این جامعه ساماندهی شودو درخصوص فعالیت واحدهای اقامتی دولتی نیز با توجه به اینکه طرح واگذاری فعالیت این مراکز پیش از این در دولت و معاونت گردشگری کشور مطرح گردیده است در دستورکار این سازمان قراردارد.

فریدون فعالی تبلیغات و اطلاع رسانی را یکی از ارکان مهم این صنعت برشمرد و گفت : به منظور معرفی مطلوب جاذبه های تاریخی، فرهنگی طبیعی و مذهبی استان و اطلاع رسانی جامع و همه جانبه طرح جامع اطلاع رسانی را دردست تدوین داریم و مشاور طرح نیز معرفی و فعالیت خود را آغاز کرده است .

وی همچنین از تشکیل شورای هماهنگی واحد های تحت پوشش با همکاری جامعه هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتی خبرداد وگفت : این شورا با تشکیل جلسات مختلف موانع و مشکلات را بررسی و حل وفصل خواهد کرد.

رئیس جامعه هتلداران نیز دراین جلسه با اشاره به پایین بودن سطح اشتغال واحدهای اقامتی خواستار اتخاذ تصمیماتی جهت ساماندهی فعالیت های اقامتگاه های دولتی شده افزود: طبق اصل 44 قانون اساسی فعالیت این مراکز به شکل کنونی غیر قانونی است و می بایست به بخشهای خصوصی واگذار شود و مجرای قانونی آن ادامه فعالیت این مراکز تحت پوشش جامعه هتلداران و با شرایط و ضوابط سایر واحدهای اقامتی می باشد.

سجادیان گفت: استان فارس دارای قابلیت های زیادی است و ما باید شاهد ورود گردشگران و تردد بیشتر افراد در استان باشیم و این امر مستلزم تعامل و همکاری همه بخشهای دولتی و خصوصی مرتبط می باشد و تنها وظیفه سازمان میراث فرهنگی نیست .

رئیس جامه هتلداران گفت : با تلاشهای صورت گرفته واحدهای اقامتی از جنبه پرداخت هزینه های مربوط به برق ، آب ، گاز ، بیمه ... در بخش صنعت قرار گرفته و تعرفه تجاری پرداخت نمی کنند اما با توجه به موضوع هدفمندی یارانه ها با توجه به قرارگرفتن درزیرگروه کمسیون فرهنگی مجلس خواستار تغییر و قرار گرفتن درکمسیون اقتصادی مجلس می باشیم تا سهم بخش صنعت یارانه ها به مراکز اقامتی برگردانده شود. لزوم تبلیغات در سطح ملی و بین المللی ، تغییر زمان نرخ گذاری قیمت ها و اصلاح شیوه نظارت سایر دستگاه ها درهتل ها و مراکز اقامتی جلوگیری از فعالیت های غیر قانونی بنگاه ها و مشاوران املاک در بحث خانه های استیجاری ازدیگر موضوعاتی بودکه دراین جلسه طرح و مورد بررسی قرار گرفت .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد